مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-28اجتماعي

انتقال نیم ساعته زوار اربعین به عراق


مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر خرمشهر به عنوان تنها بندری که در ایام اربعین به بندر ابوفلوس عراق تردد و پهلوگیری خواهد داشت و امکان جابجایی زائران را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در سال های گذشته در کنار مرزها هوایی و زمینی، مرز دریایی هم برای انتقال زائران به عراق در ایام اربعین پیش بینی شده بود و امسال نیز با برنامه ریزی صورت گرفته توسط مسئولین مربوطه و هماهنگی با طرف عراقی، مرز دریایی بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

مسئولین، پیش بینی اعزام روزانه حدود چهار هزار زائر اربعین از بندر خرمشهر به بندر بصره را کرده اند و امکانات لازم نیز فراهم است.

در خصوص راه اندازی خط دریایی ایران – عراق مهدی فرمهینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به امکانات مناسب در ترمینال های مسافری در بندر خرمشهر و بندر آبادان و شناورهای مسافری تدارک دیده شده برای این ایام، زائران کربلای معلی می توانند از طریق دریایی و مسیر اروند، طی مسافت کمتر نیم ساعت، به استان بصره در عراق مسافرت کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تصریح کرد: امکان 20 سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق 3 فروند شناور به صورت روزانه فراهم شده است و پس از تشکیل کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال نیم ساعته زوار اربعین به عراق

انتقال نیم ساعته زوار اربعین به عراق