مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-17سياسي

چرا پروژه های اعتصاب ضد انقلاب شکست خورد؟


در عصر پهلوی اعتصابات یکی از نشانه های مخالفت با شاهنشاهی بود.

اما در حال حاضر مردم دست به چنین کاری نمی زنند، چون می دانند اعتصاب مشروعیت را زیر سؤال می برد و آنان نمی خواهند مشروعیت نظام مخدوش شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، عبارت جالبی است که می گوید ضدانقلاب از فردای 22 بهمن کار خود را برای براندازی جمهوری اسلامی شروع کرده است.

این یعنی برخلاف تلاش 44 ساله آنان جمهوری اسلامی در شرایطی که مورد آماج حملات و هجمه ها بوده است، همچنان پر قدرت ایستاده.

یکی از اهداف ضدانقلاب جدا کردن مردم از نظام است؛ اما باوجود تبلیغات گسترده آنان، شاهدیم که در بزنگاه های تاریخی و مهم، آحاد مردم دوشادوش نظام حرکت می کنند.

در این باره و چرایی شکست دشمن در جدا کردن مردم از جمهوری اسلامی با سیدمحمدصالح بهشتی نژاد استاد دانشگاه امام حسین گفت وگو کردیم.

نظامی که شباهت به دموکراسی دارد بهشتی نژاد این چنین آغاز کرد: در ابتدای بحث به عنوان مقدمه باید گفت در صد سال اخیر مدل های حکومت ها را به دو شکل دموکراسی و توتالیتر تقسیم کرده و تحلیلگران، سیاست کشورها را بر این دو شکل تفسیر می کنند.

در این مقام در پی تعریف و بررسی دقیق این دو مدل نیستیم، اما با نگاهی می توان دریافت که مدل جمهوری اسلامی قطعاً توتالیتر نیست و به دموکراسی شباهت بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پروژه های اعتصاب ضد انقلاب شکست خورد؟

چرا پروژه های اعتصاب ضد انقلاب شکست خورد؟