مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-02اقتصادي

توقف برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی به اندازه 18 برابر ظرفیت سد کرج


اقدامات انجام شده در زمینه انسداد ابزارهای غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی تاکنون، موجب کاهش برداشت از آبخوان های کشور به میزان حدود 3.

- فیروز قاسم زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: صیانت از منابع آب زیرزمینی با جلوگیری از اتکا به ابزارهای متفاوت از اهداف وزارت نیرو است و این مسئله با هدف احیا و تعادل بخشی آبخوان های کشور به طور جدی پیگیری می شود.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده به منظور ایجاد تعادل در مصارف و منابع آب زیرزمینی گفت: در یک دهه اخیر بیش از 120 هزار ابزار و تجهیزات غیرمجاز برداشت آب از منابع زیرزمینی با حجم برداشت معادل 3.

7 میلیاردمترمکعب در کشور مسدود شده است.

* انسداد 20 هزار ابزار برداشت آب زیرزمینی در 2 سال اخیر وی افزود: به منظور صیانت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز از آبخوان ها، راهکارهای متعدد دنبال می شود؛ در همین راستا، با تنظیم برنامه های احیا و تعادل بخشی آبخوان ها و پیگیری و اجرای آنها در سطح استان ها کشور، تاکنون بیش از 120 هزار ابزار برداشت آب از منابع زیرزمینی در سطح کشور مسدود شده است که از این تعداد، حدود 23 هزار ابزار در دو سال اخیر انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی به اندازه 18 برابر ظرفیت سد کرج

توقف برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی به اندازه 18 برابر ظرفیت سد کرج