مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:312023-08-29فرهنگي

«بهشت کبوتر می خواهد» منتشر می شود


مونا اسکندری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به تالیف کتاب رمان نوجوان بهشت کبوتر می خواهد اظهار کرد: این کتاب رمانی درباره شهدای نوجوان در حوزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این رمان به صورت غیرمستقیم به زندگی شهیدان نوجوان شهید اسماعیل اکبری، شهید جلیل شرفی و شهدای دبیرستان علویان پرداخته که انشاءلله تا آخر شهریور توسط انتشارات جمکران به چاپ می رسد.

این نویسنده ادبیات پایداری عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار بود در زمینه دفاع مقدس حرفی برای نوجوان داشته باشیم، دیدیم تاریخ شفاهی برای مخاطب و نوجوانان ما جذاب نیست زیرا اکثریت آنها رمان خوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سعی شد که شهدای نوجوان در قالب رمان معرفی شوند اما چون رمان زایده ای از خیال است و شهدای ما شخصیت های حقیقی داشتند، شخصیت خیالی به نام محمدحسن وارد ماجرا شده و دوستان شهید معرفی می شوند.

اسکندری ادامه داد: در رمان بهشت کبوتر می خواهد به این ترتیب نیست که به شکل مستقیم به سراغ شهدا برویم، بلکه شهدا در کنار شخصیت خیالی معرفی می شوند اما رشد فکری که این شهدا و اثرگذاری که در شخصیت ما داشتند را به صورت کمرنگ می بینیم.

وی اضافه کرد: در این رمان گویش همدانی نیز لحاظ شده زیرا قرار نیست همواره تهرانی نویس باشیم بلکه در رمان ها باید از لهجه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بهشت کبوتر می خواهد» منتشر می شود

«بهشت کبوتر می خواهد» منتشر می شود