مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 19:252023-09-11اقتصادي

بارش های سنگین و سیل آسا ؛ ره آورد ال نینو برای ایران در پاییز و زمستان آتی


وقوع چنین شرایط فوق نرمال در فاز ال نینو ، خبر از وقوع بارش های سنگین و سیل آسا دارد و در صورت تحقق پیش بینی های فصلی، انتظار آن می رود که بخش عمده کشور در پاییز و زمستان پیش رو با وقایع حدی اقلیمی مواجه بوده و بارش های شدید و رودخانه های سیلابی را تجربه کنند.

- وقوع چنین شرایط فوق نرمال در فاز ال نینو ، خبر از وقوع بارش های سنگین و سیل آسا دارد و در صورت تحقق پیش بینی های فصلی، انتظار آن می رود که بخش عمده کشور در پاییز و زمستان پیش رو با وقایع حدی اقلیمی مواجه بوده و بارش های شدید و رودخانه های سیلابی را تجربه کنند.

سخنگوی صنعت آب ایران گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده، پدیده ال نینو به عنوان فاز گرم انسو در جهان حاکم است و اقلیم ایران نیز بطور نسبی از این پدیده متاثر است.

تأثیر ال نینو در ایران گرم شدن دمای هوا و افزایش بارش در فصول سرد است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیروز قاسم زاده با بیان اینکه با توجه به دمای بالای هوا در فاز ال نینو، ظرفیت رطوبتی هوا فزونی می یابد، لذا بارش های حادث شده، معمولاً دارای تخلیه رطوبتی بالا و همراه با سیل و طغیان رودخانه ها هستند، اظهار کرد: بررسی نتایج پیش بینی های فصلی برای پاییز و زمستان پیش رو، نشانگر این ست که به جز در جنوب و جنوب شرق کشور در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های سنگین و سیل آسا ؛ ره آورد ال نینو برای ایران در پاییز و زمستان آتی

بارش های سنگین و سیل آسا ؛ ره آورد ال نینو برای ایران در پاییز و زمستان آتی