مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-19اقتصادي

به ثمر نشست دومین معدن سرب و روی دنیا بعد از 70 سال در یزد


استاندار یزد با اشاره به اکتشاف معدن سرب و روی مهدی آباد در سال 1329، گفت: این معدن به عنوان دومین معدن سرب و روی دنیا، بعد از 70 سال در استان یزد آماده بهره برداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، معدن سرب و روی مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است که مطابق قانون معادن به عنوان معدن بزرگ شناخته شده است.

اولین فعالیت اکتشافی در معدن مهدی آباد در سال 1329 صورت گرفته است که منجر به بهره برداری از معدن کالامین به صورت زیرزمینی شده است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از این مجتمع معدنی که به منظور بررسی مسائل مربوط به بهره برداری از این معدن انجام شد، با اشاره به اکتشاف مجموعه معدن سرب و روی مهدی آباد در سال 1329، اظهار کرد: با گذشت بیش از 70 سال از اکتشاف این معدن، عملیات بهره برداری آن تا امروز انجام نشده بود.

  وی به اجرای کم هزینه تر و پرسرعت تر طرح های معدنی به واسطه ورود بخش خصوصی به این حوزه اشاره کرد و افزود: این مجموعه که پیش بینی 1.

2 میلیارد یورویی برای آن می شد، با سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی بخش خصوصی به نتیجه رسیده است و در صورت اجرای کل زنجیره، قابلیت تولید سه درصد روی دنیا را خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به ثمر نشست دومین معدن سرب و روی دنیا بعد از 70 سال در یزد

به ثمر نشست دومین معدن سرب و روی دنیا بعد از 70 سال در یزد