مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:152023-08-24سياسي

کشت دوم آزمایشی برنج در شالیزارهای اشپلا


رییس شورای اسلامی روستای اشپلا برای اولین بار و به صورت آزمایشی در یک هکتار شالیزار کشت دوم برنج هاشمی انجام داد و گفت: در صورت موفقیت این کشت، - ایسنا/گیلان رییس شورای اسلامی روستای اشپلا برای اولین بار و به صورت آزمایشی در یک هکتار شالیزار کشت دوم برنج هاشمی انجام داد و گفت: در صورت موفقیت این کشت، دوره بیکاری شالیکاران منطقه کمتر می شود.

علی وطنخواه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال پس از برداشت محصول برنج از 6 هکتار شالیزار، با یکی از شالیکاران در اشپلا به صورت آزمایشی کشت دوم را در یک هکتار شالیزار انجام دادیم.

وی با بیان اینکه نشا تا برداشت برنج در گیلان حدود 3 ماه زمان نیاز دارد، افزود: 17 مرداد کشت دوم را نشا کردیم و در حال حاضر ساقه های برنج تا 15 سانتی متر قد کشیده و با توجه به دوره مورد نیاز کشت، آبان ماه می توانیم محصول را برداشت کنیم.

رییس شورای اسلامی روستای اشپلا تصریح کرد: اگر در کشت دوم به نتیجه دلخواه رسیدیم سال آینده نشای اول را ابتدای فروردین انجام می دهیم تا بتوانیم کشت دوم را یک ماه جلوتر نشا و در نهایت زودتر برداشت کنیم.

وطنخواه تاکید کرد: در صورت موفقیت کشت دوم در منطقه مدت بیکاری شالیکاران بعد از برداشت اول محصول به حداقل رسیده همچنین استفاده بیشتری از زمین های کشاورزی می توان داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت دوم آزمایشی برنج در شالیزارهای اشپلا

کشت دوم آزمایشی برنج در شالیزارهای اشپلا