مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 09:102023-09-18بين الملل

هشدار گزارشگرسازمان ملل درباره تبعات تحریم ها برسلامت


گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های یک جانبه و بهره مندی از حقوق بشر درباره آسیب های ناشی از پایبندی بیش از حد به تحریم های یک جانبه بر حق دسترسی به سلامت هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آلنا دوهان ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع تاثیر تحریم ها بر برخورداری از حقوق بشر، می گوید که پایبندی بیش از حد کشور ها بر تحریم های یکجانبه بر وضعیت حقوق بشر تاثیر منفی می گذارد.

گزارش وبسایت سازمان ملل حاکیست، دوهان به تازگی و در گزارش خود به پنجاه وچهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که تحریم های یکجانبه و رعایت بیش از حد آن، سلامت و رفاه مردم در سراسر جهان را تهدید می کند.

این گزارشگر سازمان ملل، گفت: از آنجایی که دولت ها به طور فزاینده ای از اقدامات تحریمی ی یکجانبه برای تعقیب اهداف سیاست خارجی استفاده می کنند، برای شرکت ها، از جمله بانک ها و موسسات مالی، پایبندی بیش از حد از آن ها به امری معمول تبدیل شده است.

به گفته وی، برخی از تحریم های اعمال شده به صورت انفرادی تأثیر مخرب گسترده ای بر حق مردم برای مراقبت های بهداشتی دارد.

دوهان ، معتقد است سیستم های بهداشتی در سراسر جهان در برابر اجرای تحریم های یکجانبه، موارد فزاینده تبعیت بیش از حد و سیاست های کاهش خطر، بیش از حد آسیب پذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار گزارشگرسازمان ملل درباره تبعات تحریم ها برسلامت

هشدار گزارشگرسازمان ملل درباره تبعات تحریم ها برسلامت