مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-20سياسي

نخستین نمایشگاه عکس معماری دوره تیموری خراسان در تاشکند برگزار شد


سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان ازبرگزاری نخستین نمایشگاه عکس آثار معماری تیموری خراسان در در تاشکند خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان ازبرگزاری نخستین نمایشگاه عکس آثار معماری تیموری خراسان در در تاشکند خبر داد.

حمید نیرآبادی اظهار کرد: طی هماهنگی صورت پذیرفته با هنرمندان مطرح عکاس ایرانی و پژوهشی از 6 ماه قبل تحقیق و عکس برداری آثار معماری خراسان آغاز شده و این نمایشگاه ارزشمند در حال حاضر با حضور مقامات میراث فرهنگی ازبکستان، دانشمندان، معاون رییس موسسه شرق شناسی ابوریحان بیرونی و اساتید هنر و عکاسان افتتاح شد و علاقه مندان می توانند به مدت یک هفته در محل موزه تاریخ ازبکستان از نمایشگاه دیدن کنند.

وی در خصوص وضعیت آثار و بناهای تاریخی دوره تیموری در خراسان، افزود: در خراسان 72 اثر معماری تیموری وجود دارد که این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم ازبکستان با تاریخ دوره تیموری توسط عکاسان هنرمند ایرانی نیز گرفته شده است و من به بهانه برگزاری این نمایشگاه از مردم ازبکستان دعوت می کنم که به ایران و خراسان سفر کنند تا از نزدیک با شاهکارهای معماری آشنا شوند.

در ادامه ثریا کریم آوا، در خصوص نقش و اهمیت معماری و تاریخ عصر تیموری و نقش آن در توسعه فرهنگی و هنری کشورهای همسایه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نمایشگاه عکس معماری دوره تیموری خراسان در تاشکند برگزار شد

نخستین نمایشگاه عکس معماری دوره تیموری خراسان در تاشکند برگزار شد