مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 07:052023-08-23سياسي

گذری بر اندیشه حکیم هزاره ها


اول شهریورماه، زادروز دانشمند و فیلسوف قرن ها شیخ الرییس ابوعلی سیناست، حکیمی که اندیشه اش ماندگار است و علوم اش برگرفته از نبوغ الهی.

- خبرگزاری فارس - همدان: ابوعلی سینا بی تردید نامدارترین دانشمند جهان است، کسی که توانسته در بیشتر علوم زمانه اش تحول ایجاد کرده و نامش را در تاریخچه بسیاری از علوم به ثبت برساند.

 شهرت ابن سینا محدود به ایران یا حتی عالم اسلام یا محدود به علوم خاصی مانند فلسفه و منطق نیست بلکه شاید بتوان گفت عظمت شخصیت علمی ابوعلی سینا فراتر رفته و به بسیاری از علوم زمانه اش ار جمله طب دست یافته بود.

او که شفا را در باب منطق و فلسفه و قانون را در زمینه پزشکی بر مبنای نبوغ و پشتکار نگاشته است، جامعیت علمی اش چنان فراگیر شده که پس از قرن ها علمش کاربرد دارد و به حق باید او را حکیم هزاره ها نامید.

اول شهریورماه زادروز دانشمند، فیلسوف، طبیب، حکیم هزاره ها، شیخ الرییس ابوعلی سینایت، روزی که به نام نامی این شخصیت والا و ارزشمند به نام روز همدان نیز نامگذاری شده است.

بر همین اساس بر آن شدیم تا در روزی که به نام این بزرگمرد جهان اسلام نامگذاری شده به راز ماندگاری آثارش که شاید هرگز گشودنی نباشد، بپردازیم، نابغه ای که دانشمندان و پژوهشگران مسلمان استعانت از حضرت حق را راز موفقیتش می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر اندیشه حکیم هزاره ها

گذری بر اندیشه حکیم هزاره ها