مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:252023-08-26اقتصادي

اغراق در زمینه ریزگردهای دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص تاثیر کشاورزی بر وضعیت کنونی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: ظلم است که امنیت غذایی را در تقابل با امنیت آبی قرار دهیم.

کشاورزی که در راستای امنیت غذایی تلاش می کند، قدر آب را بیشتر از ما می داند.

تخصیص آب به بخش کشاورزی اکنون بیشتر از 70 درصد کاهش یافته و کشاورزان تنها با 30 درصد آب موردنیاز،  امنیت غذایی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص وضعیت آبی بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه طی روزهای گذشته برگزار شده است که در تمام آنها عنوان شده که کشاورزی، نقشی بی بدیل در امنیت غذایی دارد و نمی توان  آن را متوقف کرد بلکه باید به سمت مصرف بهینه آب برویم.

اغراق در زمینه ریزگردهای دریاچه ارومیه فتحی در خصوص احتمالات وقوع طوفان نمکی و مضرات آن برای بخش کشاورزی، تصریح کرد: معتقد هستم که در زمینه ریزگردهای دریاچه ارومیه اغراق شده است.

البته در این خصوص باید کار کارشناسی دقیق انجام گیرد اما نمک های این دریاچه، حالت بلوری دارند و نمی توانند مسافت زیادی را طی کنند.

امروز با وجود تحمل شدیدترین حالت کمبود بارندگی و کاهش سطح آب دریاچه اما تولیدات به میزان مطلوب هستند و عملکرد بخش کشاورزی افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغراق در زمینه ریزگردهای دریاچه ارومیه

اغراق در زمینه ریزگردهای دریاچه ارومیه