مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 08:502023-09-11دانش

ترمیم بافت با «کتیرا» پلیمر زیست تخریب پذیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «تهیه داربست چندسازه ای بر پایه کتیرا برای مهندسی بافت غضروف – استخوان» عنوان طرحی است که مریم دهقان نیری در قالب رساله دکتری با راهنمایی ابراهیم واشقانی فراهانی به انجام رسانده است.

- تهیه داربست چندسازه ای بر پایه کتیرا برای مهندسی بافت غضروف – استخوان عنوان طرحی است که مریم دهقان نیری در قالب رساله دکتری با راهنمایی ابراهیم واشقانی فراهانی به انجام رسانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تهیه داربست چندسازه ای بر پایه کتیرا برای مهندسی بافت غضروف – استخوان عنوان طرحی است که مریم دهقان نیری در قالب رساله دکتری با راهنمایی ابراهیم واشقانی فراهانی به انجام رسانده است.

وی درباره این طرح گفت: بافت غضروف نوعی بافت هم بند است که برای تحمل وزن و مقاومت در برابر فشار ها تکوین پیدا کرده است و تا حدودی خاصیت انعطاف پذیری دارد.

در غضروف، شبکه برون سلولی فراوان ترین جزء است، اما ضربات شدید ناگهانی به سطح مفصل و یا فشار های مداوم باعث ایجاد تخریب در غضروف می شوند.

دهقان نیری در ادامه بیان کرد: در آسیب با ضخامت کامل، ضربه به قدری شدید است که علاوه بر از بین رفتن غضروف، استخوان زیر آن نیز صدمه می بیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم بافت با «کتیرا» پلیمر زیست تخریب پذیر

ترمیم بافت با «کتیرا» پلیمر زیست تخریب پذیر