مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 15:252023-08-23سياسي

میراث چند هزار ساله حمیدیه در خطر نابودی


مسئول انجمن میراث فرهنگی حمیدیه می گوید: تثبیت کننده رودخانه باستانی تیرا که در سایت گنجینه آب سازمان آب و برق استان خوزستان به عنوان قدیمی ترین تثبیت کننده رودخانه کشور معرفی شده در چند سال گذشته دست خوش تهدیدهای انسانی شده است.

- ایسنا/خوزستان مسئول انجمن میراث فرهنگی حمیدیه می گوید: تثبیت کننده رودخانه باستانی تیرا که در سایت گنجینه آب سازمان آب و برق استان خوزستان به عنوان قدیمی ترین تثبیت کننده رودخانه کشور معرفی شده در چند سال گذشته دست خوش تهدیدهای انسانی شده است.

احمد جعفری ماجد در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: بخش عمده ای از این تهدیدها مربوط به فعالیت شهرداری حمیدیه برای احداث پارک ساحلی است که متاسفانه به دلیل عدم استعلام از اداره میراث فرهنگی حمیدیه و مطالعات تخصصی مربوطه اقدام به خاک ریزی و فعالیت ماشین آلات سنگین نموده که احتمالا باعث شده بخش هایی از این سازه چند هزار ساله صدمه دیده باشد.

او با اشاره به این که اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان در حیطه وظایف شغلی خود حفاظت و نگه داری از تمامی آثار ارزشمند استان را باید انجام دهد تاکید کرد: لازم است پرونده چنین آثار ارزشمندی را در فهرست ثبت اضطراری قرار دهند زیرا چند سالی است که پرونده این سازه ها مورد اهمال قرار گرفته و این آثار که در خطر نابودی کامل هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث چند هزار ساله حمیدیه در خطر نابودی

میراث چند هزار ساله حمیدیه در خطر نابودی