مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-09بين الملل

بهبود روابط ایران و عربستان به ارتقای وضعیت محیط زیست کمک می کند


رییس سازمان حفاظت محیط زیست بهبود روابط ایران و عربستان با اشاره به ارتقای وضعیت محیط زیست کمک می کند، گفت: امیدواریم بتوانیم منشأهای وقوع گرد و غبار در منطقه را کنترل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سلاجقه در حاشیه اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار در جمع خبرنگاران رسانه های خارجی زبان در پاسخ به سوال خبرنگار یک رسانه عراقی درباره عدم تأمین کافی حقابه های ایران و عراق توسط دولت ترکیه از رودخانه های مرزی گفت: اولین حقابه ای که باید تأمین شود، حقابه طبیعت است و معمولاً در پروژه های عمرانی اولین حقابه ای که سلب می شود، حقابه طبیعت است.

در حوضه های آبخیز دجله و فرات متأسفانه این اتفاق رخ داده و کشورهایی نظیر ایران، عراق و سوریه که در پایین دست قرار گرفته اند، با این مشکل مواجه شده اند.

وی بیان داشت: اخیراً رایزنی های خوبی بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ترکیه، عراق و سوریه برای تأمین حقابه های پایین دست انجام شده است و امیدواریم با برگزاری نشست های دوجانبه بیشتر، بتوانیم به همگرایی بهتری در زمینه تأمین حقابه ها برسیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که بر اثر تغییر اقلیم، کانون های بیابان زایی و گرد و غبار در سطح جهان افزایش پیدا می کند و حتی مناطقی از دنیا که دارای جنگل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود روابط ایران و عربستان به ارتقای وضعیت محیط زیست کمک می کند

بهبود روابط ایران و عربستان به ارتقای وضعیت محیط زیست کمک می کند