مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:202023-09-09اقتصادي

افزایش 56 درصدی خرید تضمینی گندم در نیشابور


خرید تضمینی گندم در نیشابور به نسبت سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی مبارکی امروز در نشست خبری که در محل سالن جلسات اداره کشاورزی نیشابور، برگزار شد اظهار کرد: با وجود کاهش 33 درصدی میزان بارندگی در سال زراعی جاری به نسبت میانگین سال گذشته، میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: در سال جاری 21هزار و 168 تن خرید تضمینی گندم داشتیم که حدود 56 درصد بیشتر از سال گذشته بود همچنین در بحث کیفیت محصول 65 درصد کاهش سِن زدگی و آفات در غلات خصوصا گندم داشتیم.

وی اضافه کرد: توزیع بذر اصلاح شده گندم تاثیر مستقیمی در تولید دارد زیرا میزان تولید در حالت معمول 3 و نیم تن در هر هکتار است اما کشاورزی با کاشت بذر اصلاح شده توانست در هر هکتار 12 تن گندم برداشت کند.

   مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: سال گذشته 9 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور زیر کشت گندم بود که در سال جاری براساس الگوی کشت 9200 هکتار زیر کشت گندم رفت که سعی می کنیم با توزیع بذر اصلاح شده و آموزش کشاورزان تولید را افزایش دهیم.

مبارکی با بیان اینکه امروزه تولید به هر قیمتی به صرفه نیست، تاکید کرد: تولید باید توجیه اقتصادی داشته باشد زیرا استفاده بهینه از منابع آب در نیشابور مهمترین دغدغه ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 56 درصدی خرید تضمینی گندم در نیشابور

افزایش 56 درصدی خرید تضمینی گندم در نیشابور