مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:202023-08-23فرهنگي

امثال «خسرو سینایی »ها نباید رها شوند


محمدرضا اصلانی با اشاره به اینکه رفتن خسرو سینایی حیف بود گفت: کسانی مانند خسرو سینایی بعد از یک مجموعه کار، دیگر «فرد» نیستند بلکه یک «انستیتو» هستند؛ - محمدرضا اصلانی با اشاره به اینکه رفتن خسرو سینایی حیف بود گفت: کسانی مانند خسرو سینایی بعد از یک مجموعه کار، دیگر فرد نیستند بلکه یک انستیتو هستند؛ انستیتویی که نباید رها شود زیرا رها شدن این افراد در واقع لطمه به بنیادهای فرهنگی ما است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خسرو سینایی یکی از هنرمندانی است که سال 1399 جانش را براثر ابتلا به کرونا از دست داد.

این فیلمساز متولد سال 1319 بود که کارش را از سال 1346 آغاز کرد و سال 62 مستند مرثیه گمشده را با روایت مهاجرت هزاران لهستانی به ایران ساخت که بابت آن جایزه ای از رییس جمهور کشور لهستان هم گرفت.

البته نام خسرو سینایی بیش از هر چیز با سینما گره خورده و اکثرا او را به عنوان فیلمساز مستندهایی برجسته یا فیلم هایی ماندگار مثل عروس آتش می شناسند، اما این هنرمند در برهه ای یک چهره مطرح موسیقی در اتریش بوده که کمتر از آن صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: برای خسرو سینایی؛ تکنواز ایرانی آکاردئون شامگاه گذشته 31 مردادماه مراسم نکوداشت این هنرمند توسط موزه سینما با همکاری انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس در سالن فردوس موزه سینما با حض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امثال «خسرو سینایی »ها نباید رها شوند

امثال «خسرو سینایی »ها نباید رها شوند