مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 15:052023-09-10اجتماعي

195 هکتار از منابع طبیعی استان زنجان طعمه حریق شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با بارش های بهاره و رویش گیاهان علفی و یک ساله، 195 هکتار از منابع طبیعی استان دچار آتش سوزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حسن حسینی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهار کرد: در موضوع آتش سوزی در منابع طبیعی کشور و استان با چالش های متعددی مواجه هستیم که به مراتع و جنگل ها آسیب هایی وارد می کند.

وی در مورد مخاطرات آتش سوزی در منابع طبیعی ابراز کرد: منابع طبیعی زنجان 54 مساحل کل استان را در برگرفته و بیش از یک میلیون و 100 هزار هکتار آن جزو عرصه های طبیعی است و مناطق و ایام بحرانی داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه بارندگی های بهاره بیشتر به نفع گونه های یک ساله است، تصریح کرد: عمده بارندگی های امسال به ویژه در نوار شمالی استان مربوط به بارش های رگباری بهاره بود.

وی ادامه داد: این بارش ها باعث رویش گونه های یک ساله علفی شد که این گونه ها با کمترین بهانه مشتعل می شود و آتش را به گونه های چندساله و جنگل ها سرایت می دهد.

حسینی با بیان اینکه مناطق بحرانی عمدتاً در دو شهرستان به مساحت 270 هزار هکتار است، عنوان کرد: 200 هزار هکتار در شهرستان زنجان و 70 هزار هکتار در شهرستان طارم واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

195 هکتار از منابع طبیعی استان زنجان طعمه حریق شد

195 هکتار از منابع طبیعی استان زنجان طعمه حریق شد