مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 07:552023-08-29بين الملل

رفتارهای آمریکا در شبه جزیره کره موجب جنگ هسته ای می شود


رهبر کره شمالی هشدار داد رفتارهای تنش آمیز آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره احتمال وقوع جنگ هسته ای در منطقه بالا می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در جریان بازدید از فرماندهی دریایی ارتش این کشور به مناسبت روز نیروی دریایی تأکید کرد که رفتارهای تنش آمیز آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی احتمال وقوع جنگ هسته ای را بالا برده است.

وی دراین باره گفت: نیروی دریایی ارتش خلق کره نقشی تعیین کننده در نیروی بازدارنده هسته ای کشور دارد و آماده انجام مأموریت های راهبردی است.

رهبر کره شمالی در ادامه افزود: به علت رفتارهای آمریکا و دیگر قدرت ها، آب های شبه جزیره کره هر روز بیشتر بی ثبات تر می شود و این وضعیت موجب جنگ قریب الوقوع هسته ای می شود.

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی هم اکنون در نزدیکی مرزهای کره شمالی در جریان است.

پیونگ یانگ با انتقاد شدید از برگزاری این رزمایش هشدار داد چنین اقدامات تحریک آمیزی از طرف سئول و واشنگتن، خطر وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره را افزایش می ‎دهد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) با انتشار یادداشتی اعلام کرد: این رزمایش های نظامی، ماهیت تهاجمی دارند و احتمالاً شامل دارایی ها و تسلیحات راهبردی و هسته ای آمریکا هم باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارهای آمریکا در شبه جزیره کره موجب جنگ هسته ای می شود

رفتارهای آمریکا در شبه جزیره کره موجب جنگ هسته ای می شود