مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-09اقتصادي

پیش بینی افزایش 8 درصدی تولید میوه های سردسیری و خشک


پیش بینی می شود تولید میوه های سردسیری و خشک با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن در سال جاری برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، داریوش سالم پور، مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی سطح باغات میوه های سردسیری و خشک را یک میلیون و 800 هزار هکتار عنوان کرد، گفت: پیش بینی می شود تولید میوه های سردسیری و خشک با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن در سال جاری برسد.

وی اظهار کرد: از این میزان، سطح باغات میوه های خشک حدود 930 هزار هکتار است که سالانه بیش از 650 هزار تن انواع میوه های مغز و خشکبار همچون پسته، گردو، بادام، فندق و سنجد تولید می شود.

وی ادامه داد: سطح باغات میوه های خشک معادل 31 درصد سطح کل باغات کشور و بیش از 52 درصد سطح باغات سردسیری و خشک کشور است که نشان از اهمیت و مزیت تولید میوه های با ارزش افزوده بالا و مقاوم به شرایط اقلیمی کشور را دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی تصریح کرد: میوه های خشک به دلیل تطابق با شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور، مقاومت به خشکی و شوری، قابلیت نگهداری و ماندگاری بالای محصول، ارزش افزوده زیاد و ارزش اقتصادی جز اولویت های حمایتی معاونت امور باغبانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش 8 درصدی تولید میوه های سردسیری و خشک

پیش بینی افزایش 8 درصدی تولید میوه های سردسیری و خشک