مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-03اقتصادي

اجرای طرح تست «سل و بروسلوز» در خوسف/500 راس دام سنگین پایش شدند


رییس شبکه دامپزشکی خوسف از اجرای طرح تست «سل و بروسلوز» در خوسف خبر داد و گفت: تاکنون عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی 500 راس دام سنگین انجام شده است.

- بیرجند- رییس شبکه دامپزشکی خوسف از اجرای طرح تست سل و بروسلوز در خوسف خبر داد و گفت: تاکنون عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی 500 راس دام سنگین انجام شده است.

وحید شریفی در گفت و گو با مهر با اشاره به بیماری های مشترک دام و انسان بیان کرد: شناسایی و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام از مهم ترین اهداف دامپزشکی است.

وی ادامه داد: سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری ها هستند که می توانند از طریق مصرف فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله ها شوند.

شریفی با بیان اینکه یکی از راه های مبارزه با سل گاوی شناسایی از طریق انجام تست و حذف یا کشتار دام است، افزود: در بیماری بروسلوز هم ابتدا واکسیناسیون و در صورت ابتلا دام به تب مالت، تنها راه مبارزه حذف دام است.

رییس شبکه دامپزشکی خوسف از اجرای طرح تست سل و بروسلوز در خوسف خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی بیش 500 راس دام سنگین گاو و گوساله در سطح دامداری های شهرستان به صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تست «سل و بروسلوز» در خوسف/500 راس دام سنگین پایش شدند

اجرای طرح تست «سل و بروسلوز» در خوسف/500 راس دام سنگین پایش شدند