مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 20:102023-08-28بين الملل

«لاوروف» نماینده روسیه در نشست سران گروه- 20 است


دفتر نخست وزیر هند امروز در بیانیه ای اعلام کرد: سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست هیئت نمایندگی کشورش در نشست سران گروه- 20 در دهلی نو را برعهده دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر نخست وزیر هند امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند گفتگو کرد و گفت که او نمی تواند در نشست سران گروه- 20 در دهلی نو از 9 تا 10 سپتامبر شرکت کند؛ بنابراین هیئت روسی توسط سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدیریت خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیر هند در این ارتباط آمده است: رییس جمهور پوتین عدم امکان سفر خود برای شرکت در نشست سران گروه- 20 در دهلی نو در 9 تا 10 سپتامبر 2023 را اعلام کرد و گفت مسکو توسط وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در نشست مذکور نمایندگی خواهد شد.

این بیانیه اضافه می کند که نارندرا مودی در این رایزنی تلفنی گفته است که تصمیم مسکو در این ارتباط را درک می کند و از رییس جمهور روسیه به دلیل حمایت مداوم این کشور از همه ابتکارات تحت ریاست گروه- 20 هند تشکر کرده است.

بیانیه مذکور اضافه می کند: سران دوکشور پیشرفت در تعدادی از موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه را بررسی کردند و در مورد موضوعات منطقه ای و جهانی مورد علاقه فیمابین، از جمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لاوروف» نماینده روسیه در نشست سران گروه- 20 است

«لاوروف» نماینده روسیه در نشست سران گروه- 20 است