مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 01:352023-09-11اجتماعي

ساخت یک واحد آبشخور در منطقه حفاظت شده سفیدکوه


مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: یک واحد آبشخور در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد برای حیات وحش این منطقه احداث و آبگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، چنگیز نیازی امشب در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به ساخت یک واحد آبشخور در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده کوه خرم آباد، عنوان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر که موجب خشک شدن تعدادی از چشمه ها و آبشخور های مورد استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد شده بود، یک واحد آبشخور در ضلع شمالی این منطقه احداث و آبگیری شد.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود حیات وحش به مناطق انسانی به علت کمبود منابع آبی، محیط بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد اقدام به احداث و راه اندازی یک واحد آبشخور در ضلع شمالی این منطقه واقع در محل (تنگه کلدر) کرده است.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: با ایجاد آبشخور در محل های کارشناسی شده می توان حیات وحش را در قلمرو امن و حفاظت شده آن ها نگه داشت و از تهدیدات احتمالی نسبت به آن ها جلوگیری کرد.

به گفته نیازی منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با وسعت 70 هزار هکتار، دارای تنوع زیستی بالایی است که زیستگاه گونه های مختلف خزندگان، پرندگان، پستانداران از جمله پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای، کل و بز، کفتار، گرگ و دیگر حیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک واحد آبشخور در منطقه حفاظت شده سفیدکوه

ساخت یک واحد آبشخور در منطقه حفاظت شده سفیدکوه