مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 16:002023-09-10اقتصادي

قطب فناوری تولید «آلومینا» در کشور راه اندازی می شود


رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی قطب تحقیقاتی آلومینا برای توسعه فناوری ها و پژوهش های مربوط به تولید و فرآوری ماده آلومینا در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران (آیروست)، این سازمان قرار است با راه اندازی مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات نیمه صنعتی آلومینا، در راستای توسعه فناوری و رفع نیاز صنایع کشور به گریدهای مختلف آلومینا حرکت کند.

حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به راهبردی بودن آلومینا و اهمیت ویژه گریدهای تجاری آن اظهار کرد: آلومینا برای صنایع مختلف کشور نظیر صنایع تولید آلومینیوم، سرامیک، فراورده های نسوز، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، پزشکی و مهندسی پزشکی و صنایع الکترونیک ماده ای استراتژیک است.

حال حاضر بخش عمده ای از نیاز کشور به آلومینا با هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار در هر سال از طریق واردات تأمین می شود و با توجه به توسعه صنایع آلومینیوم کشور تقاضای کشور برای آلومینا به میزان قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شرکت آلومینای ایران که در حال حاضر تنها تولید کننده آلومینا در کشور است فقط حدود 20% از نیاز کشور به آلومینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب فناوری تولید «آلومینا» در کشور راه اندازی می شود

قطب فناوری تولید «آلومینا» در کشور راه اندازی می شود