مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 18:102023-09-19اقتصادي

نخلستان 2هزار هکتاری در بشاگرد احداث می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از احداث بزرگ ترین نخلستان خرمای مجول (نوعی خرمای درشت و باکیفیت) در منطقه بشگرد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان امروز اظهار کرد: بشاگرد یکی از مناطق کمتر برخوردار کشورمان است که توسعه کشاورزی در این منطقه مورد تأکید قرار گرفته است و لذا در این راستا بزرگترین نخلستان مجول کشور با مساحت افزون بر 2هزار هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان احداث می شود.

به گفته وی، این نخلستان در دشت پلپک شهرستان بشاگرد احداث می شود و قرار است در آن 360 هزار اصله نهال خرمای مجول کاشته شود.

گرگیج همچنین خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی در مناطق کمتر برخوردار سبب تأمین امنیت غذایی جامعه و نیز ارتقای اقتصاد محلی می شود و خرمای مجول از انواع اقتصادی خرما است که هم بازار پسندی مطلوبی دارد و هم می توان در زمینه صادرات آن اقدام کرد.

 قیمت هر اصله نهال مجول وارداتی با ارز دولتی بین 25 تا 30 میلیون ریال است که به باغداران به قیمت 740 هزار تومان عرضه می شود.

مجموع سطح زیرکشت خرمای استان هرمزگان 38 هزار هکتار با میانگین تولید سالانه 196هزار تن است که از این میزان تولید سالانه حدود 35هزار تن خرما به ارزش 49میلیون دلار از هرمزگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخلستان 2هزار هکتاری در بشاگرد احداث می شود

نخلستان 2هزار هکتاری در بشاگرد احداث می شود