مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 16:402023-09-02سياسي

اجلاس اکو چه تأثیری در توسعه روابط اقتصادی ایران خواهد داشت؟


کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ایران قصد دارد در سال های آینده به وسیله جاده ابریشم نقش مهمی در مناسبات اقتصادی شمال و جنوب آسیا ایفا کند، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - وزیران امور خارجه ایران و ازبکستان درباره برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در آبان ماه سال جاری در ازبکستان تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این گفت وگوی وبیناری از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به ازبکستان دعوت کرد و وزیران امور خارجه ایران و ازبکستان سند برنامه اقدامات اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور را امضا کردند.

حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره ظرفیت های همکاری ایران با ازبکستان و حضور ایران در اجلاس آتی سازمان همکاری اکو در ازبکستان به راهبرد معاصر گفت: دعوت وزیر امور خارجه ازبکستان از همتای ایرانی خود برای دیدار از این کشور و شرکت ایران در اجلاس دوره ای سران عضو اکو در تاشکند، پایتخت ازبکستان ناشی از توجه کشورهای منطقه به همکاری های مختلف ازجمله اقتصادی و امنیتی با ایران است، زیرا وجود ظرفیت های متعدد در بخش های مختلف ایران امتیاز ویژه ای برای همکاری ها به شمار می رود.

وی افزود: دعوت وزیر امور خارجه ازبکستان از حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب همکاری های مشترک میان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجلاس اکو چه تأثیری در توسعه روابط اقتصادی ایران خواهد داشت؟

اجلاس اکو چه تأثیری در توسعه روابط اقتصادی ایران خواهد داشت؟