مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-02فرهنگي

نخستین گمانه زنی درباره نوبل ادبیات


پیش بینی ها امسال «هاروکی موراکامی» را در کنار یک نویسنده چینی به عنوان شانس های اصلی دریافت جایزه نوبل در رشته ادبیات مطرح کرده اند.

- پیش بینی ها امسال هاروکی موراکامی را در کنار یک نویسنده چینی به عنوان شانس های اصلی دریافت جایزه نوبل در رشته ادبیات مطرح کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با نزدیک شدن به روزهای اعطای جوایز نوبل در شاخه های مختلف، تنور پیش بینی ها درباره برندگان این جوایز دوباره داغ شده و امسال نیز یک گزینه تکراری به نام هاروکی موراکامی نویسنده پرطرفدار ژاپنی در سایت های شرط بندی بیشترین اقبال را برای دریافت مهم ترین جایزه ادبی جهان دارد؛ اتفاقی که در چند سال گذشته تنها در حد یک گمانه زنی باقی مانده است.

آکادمی سوئدی نوبل مسئول انتخاب برنده نوبل ادبیات در سال 2017 یک نویسنده ژاپنی دیگر به نام کازوئو ایشی گورو را شایسته دریافت این جایزه دانست و مو یان نویسنده چینی هم در سال 2012 دیگر نویسنده آسیایی بود که در دوهه اخیر موفق به دریافت این جایزه شد.

هاروکی موراکامی سلیقه آکادمی سوئد در انتخاب برنده نوبل در رشته ادبیات حداقل در یک دهه اخیر بیشتر به سمت نویسندگان کمتر شناخته شده در افکار عمومی بوده است و در چند سال اخیر چهره هایی از پیتر هاندکه تا نویسندگان کمتر شناخته شده چون اولگا توکارچوک ، لوییز گلیک و عبدالرزاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گمانه زنی درباره نوبل ادبیات

نخستین گمانه زنی درباره نوبل ادبیات