مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-14بين الملل

مجارستان: واکنش بد اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین باعث چند دستگی جهان شد


وزیر امور خارجه مجارستان ضمن تاکید بر اینکه واکنش اروپا به بحران اوکراین باعث چند دستگی جهان شده است، گفت، بوداپست می خواهد شاهد اقدامات متحدکننده همچون ابتکارعمل کمربند و جاده چین باشد.

- وزیر امور خارجه مجارستان ضمن تاکید بر اینکه واکنش اروپا به بحران اوکراین باعث چند دستگی جهان شده است، گفت، بوداپست می خواهد شاهد اقدامات متحدکننده همچون ابتکارعمل کمربند و جاده چین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه نشست کمربند و جاده در هنگ کنگ به شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گفت: اروپا به جنگ اوکراین پاسخ بدی داده که متاسفانه باعث شده جهان مجددا دچار چند دستگی شود.

بروکسل باید این جنگ را محدود می کرد اما در عوض آن را جهانی کرد.

وی افزود، عدم گفت وگو و ارتباط میان کشورهای متخاصم باعث شده که آن ها از دستیابی به صلح دست بکشند، در حالی که کشورهایی که از روابط خوب میان شرق و غرب سود می برند همچون مجارستان از نظر اقتصادی لطمه دیده اند.

پیتر سیارتو این مساله را با ابتکارعمل کمربند و جاده مقایسه کرد که قصد دارد جهان را برای امنیت و رفاه مشترک متحد کند و به همین خاطر است که مجارستان از حضور چین استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجارستان: واکنش بد اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین باعث چند دستگی جهان شد

مجارستان: واکنش بد اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین باعث چند دستگی جهان شد