مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-13اقتصادي

ایجاد قطب تحقیقاتی و فناوری آلومینا در کشور


رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات نیمه صنعتی آلومینا در راستای توسعه فناوری و رفع نیاز صنایع کشور به گریدهای مختلف آلومینا خبر داد.

- رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات نیمه صنعتی آلومینا در راستای توسعه فناوری و رفع نیاز صنایع کشور به گریدهای مختلف آلومینا خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دکتر حسن زمانیان با اشاره به استراتژیک بودن آلومینا و اهمیت ویژه گریدهای تجاری آن برای صنایع مختلف کشور نظیر صنایع تولید آلومینیوم، سرامیک، فراورده های نسوز، صنعت نفت گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، پزشکی و مهندسی پزشکی و صنایع الکترونیک، گفت: حال حاضر بخش عمده ای از نیاز کشور به آلومینا با هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار در هر سال از طریق واردات تامین می شود و با توجه به توسعه صنایع آلومینیوم کشور تقاضای کشور برای آلومینا به میزان قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

وی افزود: شرکت آلومینای ایران که در حال حاضر تنها تولید کننده آلومینا در کشور است فقط حدود 20 درصد از نیاز کشور به آلومینا را تامین می کند و مابقی نیاز صنایع کشور از طریق واردات مرتفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد قطب تحقیقاتی و فناوری آلومینا در کشور

ایجاد قطب تحقیقاتی و فناوری آلومینا در کشور