مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-17حوادث

آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟


در صورت وقوع تصادف اگر یکی از طرفین تصادف ، فاقد گواهینامه باشد ، افسر کارشناس راهنمایی و رانندگی کروکی را به صورت غیر سازشی ترسیم می کند و راننده ای که فاقد گواهینامه است به مراجع قضایی معرفی می شود.

- رانندگان در صورت تصادف بدون گواهینامه باید جریمه بپردازند و در صورت تصادف منجر به فوت برخلاف باور جامعه هیچ قتل عمدی رخ نداده است.

  برای رانندگی در سطح شهر و جاده باید حتماً مجوزی قانونی تحت عنوان گواهینامه رانندگی داشت و برابر با ماده 26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهی نامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می شود.

  در خبری که چند روز گذشته در این خبرگزاری منتشر شد به مجازات رانندگی بدون گواهینامه پرداختیم و اینجا به دنبال بررسی این موضوع هستیم که در صورت تصادف بدون گواهینامه فرد خاطی چه مجازات و جریمه ای را باید بپردازد.

  برابر با ماده 33 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر کس رانندگی تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی در راه ها و شهرها را برعهده داشته باشد باید مجوز لازم را در شهرها از شهرداری و در جاده ها از وزارت راه دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟

آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟