مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-12پزشكي

شیوع بیماری های کبدی به دنبال افزایش چاقی


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: بیماری های کبد بحث بسیار مهمی در دنیا و کشور ما است، به خصوص بیماری های کبدی غیرالکلیک و سندرم متابولیک کبدی که بسیار شایع هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رییس زاده، در دومین همایش جامع گوارش و کبد، نهمین همایش بین المللی هپاتیت ایران (THC9) و اولین همایش جامع اندوسکوپی های گوارشی ایران که به صورت همزمان در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، افزود: در خصوص بیماری های گوارشی باید بگویم این بیماری ها در حال حاضر فشار مضاعفی را به اقتصاد سلامت و اقتصاد جوامع وارد می کند، به خصوص بیماری های کبدی که آمار رو به رشدی دارد که این موضوع به بحث چاقی و اضافه وزن گره خورده و این بیماری ها روند رو به رشدی را در دنیا سپری می کند.

وی گفت: در بحث هپاتیت از سال های قبل به واسطه تلاش و کارهایی که دکتر علویان و شبکه هپاتیت انجام دادند هم در واکسیناسیون از دنیا جلوتر هستیم و هم در نامگذاری روز، سال ها از کشورهای دیگر جلوتریم.

در بحث ریشه کنی هپاتیت C که تا 2030 هدفگذاری شده باید شبکه منسجمی به راه بیافتد و بیماریابی فعالی داشته باشیم و ارتباط رفتارهای پرخطر با بحث هپاتیت C برجسته تر شود، مثل بیماری HIV که ارتباطش را با رفتارهای پرخطر کنترل کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری های کبدی به دنبال افزایش چاقی

شیوع بیماری های کبدی به دنبال افزایش چاقی