مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-24حوادث

برخورد با ورود غیرقانونی اسحله و مهمات به داخل استان قزوین


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: باید با تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از ورود غیرقانونی اسحله و مهمات به داخل استان جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی فولیان در جلسه پیشگیری از جرایم مرتبط با سلاح و مهمات غیرمجاز اظهار کرد: فراوانی سلاح های غیرمجاز و بکارگیری آن در سطح جامعه به نوعی، امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد و تهدیدی علیه امنیت ملی و عمومی است و در جامعه ایجاد احساس ناامنی و رعب و وحشت می کند.

وی ادامه داد: نگهداری و بکارگیری سلاح های غیرمجاز زمینه ساز و وسیله ارتکاب بسیاری از جرایم خشن مانند: قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، شرارت و … است و بطور کلی وجود سلاح در دست مردم هم خطرات و آسیب های جانی و مالی برای شهروندان به همراه دارد و هم به ضرر طبیعت ، حیات وحش و محیط زیست است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در ادامه با بیان اینکه قانونگذار، استفاده از اسلحه و مهمات را محدود به موارد مقرر در قانون نموده و استفاده عمومی از آن را منع کرده است، عنوان کرد: قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز مصوب 1390 در 21 ماده تدوین و ضمن تبیین مفهوم سلاح، مجازات مرتکبین جرایم مرتبط با سلاح از جمله نگهداری، حمل، قاچاق و استفاده و سایر جرایم مرتبط را مشخص کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با ورود غیرقانونی اسحله و مهمات به داخل استان قزوین

برخورد با ورود غیرقانونی اسحله و مهمات به داخل استان قزوین