مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-10سياسي

احیای هویت تاریخی گلزار شهدای برازجان/ مردم دست به کار شدند


طی یک حرکت خودجوش و مردمی، جعبه آینه های گلزار شهدای برازجان، یک دهه پس از اجرای طرح یکسان سازی، دوباره در کنار قبور شهدا نصب شدند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: در ایام عزاداری اربعین سالار شهیدان، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی برازجان به همراه خانواده شهید احمد اسدی و خانواده شهید غلامرضا کشتکار اقدام به نصب جعبه آینه برای مزار این دو شهید کردند.

رهبر انقلاب صبح روز 10 بهمن 1397 پس از زیارت مزار شهدای بهشت زهرای تهران، در سخنانی با انتقاد از طرح یکسان سازی قبور شهدا فرمودند: یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می دهند، این کار غلط یکسان سازی قبور شهدا است.

در همین راستا مردم در شهرستان دشتستان دست به کار شدند و در حرکتی اقدام به نصب جعبه آینه برای مزار شهید احمد اسدی و شهید غلامرضا کشتکار کردند.

مزار شهدا تبدیل به نماد و نشانه ویژه شده است یکی از دانشجویان در پاسخ به اینکه چرا با وجود یکسان سازی مزار شهدا در برازجان، جعبه آینه ها باید برگردند گفت: مزار شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی، تبدیل به یک نماد و نشانه ویژه شده است؛ نماد و نشانه ای که بسیاری از ارزش های فکری، فرهنگی و هنری مردمِ انقلابی را در دل خود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هویت تاریخی گلزار شهدای برازجان/ مردم دست به کار شدند

احیای هویت تاریخی گلزار شهدای برازجان/ مردم دست به کار شدند