مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 18:252023-09-04سياسي

برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار با حضور 20 کشور و 15 نهاد


مشاور سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مرجعیت ایران در مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: عمده منشأ گرد و غبار کشور، خارج ایران است و کنفرانسی بین المللی در این راستا برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد طهماسبی بیرگانی مشاور سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار درباره برگزاری اجلاس بین المللی گرد و غبار اظهار داشت: برگزاری این اجلاس از ابعاد مختلف بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که عمده منشأ گرد و غبار هم از لحاظ شدت و هم وسعت منشأ خارجی دارد بنابراین برگزاری یک اجلاس بین المللی بسیار می تواند نقشه مؤثری در جهت مقابله با گرد و غبار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 330 میلیون هکتار منبع گرد و غبار در غرب آسیا و آسیای میانه وجود دارد که بخشی از آن مربوط به کانون هایی با شدت کم و برخی مربوط به کانون هایی با شدت بالا است، افزود: حدود 270 میلیون هکتار از این کانون ها، کانون گرد و غبار با شدت بالا است و سالانه حدود 147 میلیون تن غبار ایجاد می کند که ذرات زیر 10 میکرون اند و در به خطر انداختن بهداشت و سلامت مردم بسیار تاثیرگذاند.

طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه ایران مرجعیت در جهت انجام اقدامات مقابله ای و اصلاحی در زمینه گرد و غبار دارد، گفت: کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار با حضور 20 کشور و 15 نهاد

برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار با حضور 20 کشور و 15 نهاد