مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-18اقتصادي

صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعبی آب با پر کردن چاه های غیرمجاز اصفهان


مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در سال جاری 329 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود المنفعه شد که حجم آب صرفه جویی شده از چاه های غیرمجاز بیش از 2.

- محمد خلجی مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این که در سال 1402 بیش از یک هزار و 356 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شد، اظهار داشت: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه ها بیش از 75 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه بیش از 1650 کنتور هوشمند بر روی چاه های آب استان در سال جاری نصب شده است، بیان کرد: مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان اجرا و پیگیری می ­شود.

خلجی خاطرنشان کرد: در راستای چاره اندیشی برای کنترل اُفت و کسری مخازن در آبخوان ها، تجهیزات مکان یاب (GPS) روی همه دستگاه های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه های حفاری به صورت مستمر انجام می شود.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: در سال جاری 329 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود المنفعه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعبی آب با پر کردن چاه های غیرمجاز اصفهان

صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعبی آب با پر کردن چاه های غیرمجاز اصفهان