مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 18:052023-09-17اجتماعي

معدوم سازی بیش از 6 تن خوراک آبزیان با آلودگی بالای قارچی در اهواز


رییس اداره دامپزشکی اهواز از معدوم سازی بیش از شش تن خوراک آبزیان به علت آلودگی بالای قارچی خبر داد.

- سید مرتضی قریشی با اعلام این خبر گفت: پیرو بازدید کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی اهواز از کارخانه های خوراک دام اهواز، بیش از شش تن خوراک آبزیان به علت آلودگی بالای قارچی ضبط و معدوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گفت: پس از مشاهده شرایط نامناسب نگهداری، کارشناسان اداره دامپزشکی اهواز اقدام به نمونه برداری از محموله کردند و پس از اعلام نتایج آزمایش از سوی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان خوزستان مشخص شد که آلودگی محموله به قارچ بیش از حد مجاز است و پیرو دستور مقام قضایی، نسبت به معدوم سازی این محموله اقدام شد.

قریشی افزود: مایکوتوکسین ها، متابولیت های ثانویه سمی و سرطان زای تولیدشده به وسیله برخی از قارچ ها هستند و یکی از مهمترین مایکوتوکسین های شناخته شده، آفلاتوکسین است.

وی بیان کرد: پس از مصرف جیره های غذایی آلوده به آفلاتوکسین توسط آبزی، با توجه به حلالیت بالای آن در چربی، این ترکیب به راحتی وارد سیستم گ شود ردش خون میو سپس به کبد منتقل می شود.

آفلاتوکسین در دام، طیور و آبزیان موجب کاهش سرعت رشد و بازدهی پایین حیوان، سرکوب سیستم ایمنی، نکروز حاد، سیروز و تومورهای کبدی و در نهایت موجب مرگ آبزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدوم سازی بیش از 6 تن خوراک آبزیان با آلودگی بالای قارچی در اهواز

معدوم سازی بیش از 6 تن خوراک آبزیان با آلودگی بالای قارچی در اهواز