مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 07:452023-08-27پزشكي

زائران اربعین با تاول های پا چه کنند؟


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زائران اربعین در صورت بروز تاول ها، آن ها را دستکاری نکنید و ترجیحا نباید ترکیده شود و در صورت ترکیدن تاول ها حتما باید پانسمان و ضدعفونی انجام شود تا دچار زخم نشود.

- سارا شاه آبادی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با ارائه توصیه های به زوار اربعین، اظهار کرد: زائرانی که در ایام اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند همراه داشتن داروهایی نظیر اکسپکتورانت کدیین، ترامادول، هیدرومرفین، پتدین، فلورازپام، متادون، کلوتازپام، مورفین، اگزازپام، دیازپام، بوپرنورفین و انواع مواد مخدر ممنوع و مابقی داروها مانند تقویتیف دیابتی ها، فشارخون بالا و ضد دردهای غیر کدیینی مشکلی ندارد.

 وی یکی از مشکلات رایج زائران را تاول و درد پا عنوان کرد و گفت: زائران در چنین مواردی شب ها پاها را با آب نمک همراه با روغن بادام و یا زیتون از نوک و لابه لای انگشتان ماساژ دهند و تا بالای زانو با زیتون ماساژ دهند تابا رفع ورم احتمال تاول پا کم شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: زائران اربعین در صورت بروز تاول ها، آن ها را دستکاری نکنید و ترجیحا نباید ترکیده شود و در صورت ترکیدن تاول ها حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زائران اربعین با تاول های پا چه کنند؟

زائران اربعین با تاول های پا چه کنند؟