مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 14:252023-09-01سياسي

بانک ها باید به مردم منفعت برسانند


بانک ها باید به مردم منفعت برسانند و نباید این منفعت یک طرفه و فقط به نفع بانک باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: تقوا وسیله ای است که صاحب خود را تا داخل بهشت و به مقصد عالی می کشاند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز بانکداری اسلامی افزود: بانک ها باید به مردم منفعت برسانند و نباید این منفعت یک طرفه و فقط به نفع بانک باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بانکداری ما باید بانکداری حلال باشد، تصریح کرد: ربا برای جامعه اسلامی نابودی می آورد و بانک ها باید به سمت بانکداری بدون ربا و اسلامی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه 276 سوره بقره تاکید می کند که خدا از برکت ربا می کاهد و بر صدقات می افزاید و خداوند هیچ ناسپاس گناهکاری را دوست نمی دارد ادامه داد: این آیه در مورد بانک های ما نیز صدق می کند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: در اسلام مضاربه به معنای سرمایه گذاری، زمینه سازی تولید و کمک کردن برای ساخت وساز و فعالیت های مثبت دارای مشروعیت است.

وی تاکید کرد: در ربا فقط یک طرف سود می برد و طرف دیگر سودی نخواهد بود اما در مضاربه طرفین در سود و زیان شریک هستند امام جمعه قزوین با بیان اینکه یک جامعه با بی حیایی و بی عفتی، ظلم و ربا نابود می شود، عنوان کرد: ربا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها باید به مردم منفعت برسانند

بانک ها باید به مردم منفعت برسانند