مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 08:252023-09-03سياسي

پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای مقابله با پیمان «آبراهام»


مراسم اربعین فرصتی کم نظیر برای ایجاد ارزش ها و هنجارهای جدید، با هدف افزایش انسجام میان مسلمانان و ایجاد جبهه واحد در برابر قدرت های استکباری همچون رژیم صهیونیستی است.

- خبرگزاری مهر ، بین الملل: راهپیمایی 20 میلیونی اربعین یکی از مصادیق قدرت نرم و دیپلماسی عمومی شیعیان در جهان اسلام و روابط بین الملل است.

در این مراسم دینی- فرهنگی محبان اهل بیت از سراسر عالم خود را به سرزمین عراق می رسانند تا به مناسبت چهلمین روز شهادت و اسارت خاندان رسالت در صحرای کربلا، به پاسداشت مفاهیمی همچون عدالت طلبی، ظلم ستیزی، موعودگرایی، وحدت جهان اسلام و ولایت مداری بپردازند.

چنین ظرفیت گفتمانی این امکان را در اختیار شیعیان منطقه قرار می دهد تا بتوانند در کنار سایر اقوام و مذاهب حاضر در منطقه مانند اهل سنت، مسیحیان، ایزدی ها و کلیمی ها آرمان های مقاومت را با توجه به نیازهای امروز خاورمیانه تبلیغ و ترویج نمایند.

در عصر حاضر اوانجلیست ها در آمریکا، صهیونیست ها در فلسطین اشغالی و تروریسم داعشی سه خطر جدی گفتمانی علیه غرب آسیا ارزیابی می شوند که از طریق روش های سخت، نرم و هوشمند قصد دارند هویت های اصیل محلی منطقه را از بین برده و وارد دژ مسلمانان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای مقابله با پیمان «آبراهام»

پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای مقابله با پیمان «آبراهام»