مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 17:402023-09-10اقتصادي

برداشت گردو از 4 هزار هکتار باغات نهاوند


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت گردو از 4 هزار هکتار از باغات شهرستان نهاوند آغاز شد .

- علی مروت امیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز مهم تولید گردو در استان همدان است که سالانه هزاران تن محصول با کیفیت را روانه بازار مصرف می کند.

وی افزود: از مجموع 13 هزار و 500 هکتار  باغات شهرستان نهاوند 4 هزار هکتار زیر پوشش کشت گردو قرار دارد که 3 هزار و 500 هکتار آن بارور است مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه نهاوند با تولید سالانه 10 هزار و 500 تن گردو جایگاه دوم استان بعد از تویسرکان را دارد افزود: با توجه به کیفیت خوب محصول برداشتی این شهرستان بخش هایی از گردوی تولیدی به صورت مغز خشک به کشورهای همسایه صادر می شود که می تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.

وی از اصلاح نژاد درختان گردو به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت محصول گردو عنوان کرد و افزود: افزایش بهره وری و میانگین تولید در شرایط فعلی کشور از مهمترین دغدغه های ما در حوزه باغداری است که با استفاده از شیوه مدرن باغداری و اصلاح نژاد امکان پذیر است.

امیری گفت: در این راستا طی چندین مرحله در سال های گذشته عملیات سرشاخه کاری و پیوندک گردو با روش فرانکت و چندلر بر روی حدود 4 هزار و 500 اصله درخت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گردو از 4 هزار هکتار باغات نهاوند

برداشت گردو از 4 هزار هکتار باغات نهاوند