مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 08:302023-08-26بين الملل

مدودف، ساکاشویلی را عامل جنگ 2008 روسیه – گرجستان دانست


رییس جمهوری پیشین روسیه گفت که میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهوری سابق گرجستان هزینه نهایی را بابت «تحریک درگیری مسلحانه» با روسیه در سال 2008 پرداخت و در نهایت به عنوان شخصی «پست و منفور» کارش در کشور خودش به پایان رسید.

- رییس جمهوری پیشین روسیه گفت که میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهوری سابق گرجستان هزینه نهایی را بابت تحریک درگیری مسلحانه با روسیه در سال 2008 پرداخت و در نهایت به عنوان شخصی پست و منفور کارش در کشور خودش به پایان رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیمیتری مدودف رییس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه که در حال حاضر معاون شورای امنیت این کشور است، در مصاحبه روز جمعه با راشا تودی و تاس تاکید کرد که ساکاشویلی مسؤول جنگی است که در سال 2008 به راه افتاد.

میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهوری سابق گرجستان که در زمان وقوع جنگ 2008 روی کار بود، به دلیل پرونده ای مبنی بر سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می برد.

در سال 2008 جنگ مرگبار روسیه و گرجستان در منطقه اوستیای جنوبی روی داد؛ جایی که میان طرفداران روسیه و دولت مرکزی گرجستان درگیری هایی روی داده بود.

این جنگ در هشت اوت سال 2008 میلادی آغاز شد و پنج روز ادامه یافت.

به گفته روسیه، نیروها به دستور ساکاشویلی که تحت حمایت آمریکا بود، به اوستیای جنوبی اعزام شدند و صلحبان های روسی را هدف بمباران قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدودف، ساکاشویلی را عامل جنگ 2008 روسیه – گرجستان دانست

مدودف، ساکاشویلی را عامل جنگ 2008 روسیه – گرجستان دانست