مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:332023-08-29بين الملل

بریکس در حال به چالش کشیدن نظم آمریکایی است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشریه میدل ایست آی در این باره نوشت: با توجه به آن که بریکس از پیوستن ایران، عربستان سعودی، مصر، و امارات متحده عربی استقبال می کند به نظر می رسد این گروه مشترک متشکل از کشور های عضو، - کشور های عربی در حال دور شدن از دنیای تک قطبی تحت تسلط آمریکا هستند و برای پیوستن به بلوک بریکس صف می کشند .

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشریه میدل ایست آی در این باره نوشت: با توجه به آن که بریکس از پیوستن ایران، عربستان سعودی، مصر، و امارات متحده عربی استقبال می کند به نظر می رسد این گروه مشترک متشکل از کشور های عضو، در حال افزایش چشمگیر حضور در عرصه های بین المللی می باشد.

این تجدید سازمان احتمالا پیامد هایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت و قدرت ایالات متحده را در این فرآیند تضعیف خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها تصمیم گیری برای درخواست عربستان سعودی برای عضویت دائمی در بریکس به طور خاص از سوی چین و پس از آن از سوی روسیه و برزیل بررسی شد.

آنا جیکوبز تحلیلگر ارشد خلیج فارس در گروه بین المللی بحران می گوید: کشور های حوزه خلیج فارس در حال تنوع بخشیدن به روابط سیاسی و اقتصادی خود با چند قطبی شدن نظم جهانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریکس در حال به چالش کشیدن نظم آمریکایی است

بریکس در حال به چالش کشیدن نظم آمریکایی است