مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:212023-07-30سياسي

خانواده ای در تنگستان که تعزیه خوان هستند+ عکس


خبرگزاری فارس - شهرستان تنگستان، زینب رنج کش: ایام محرم شروع شده بود و بهترین سوژه این روزها برای من تعزیه استان بوشهر بود که در مناطقی از جمله دشتستان و تنگستان این تعزیه ها شکل قدیمی تر و با قدمتی دیرینه داشت.

از این رو تصمیم گرفتم با یکی از گروه های تعزیه در یکی از این دو شهرستان گفتگو کنم اما پیدا کردن عوامل و بانی وکارگردان و… یک تعزیه اصلا کار ساده ای نبود آن هم روز های اول محرم.

روز اول محرم بود با مادرم در مورد اینکه دهم محرم را کدام هیئت برویم که به خانه نزدیک تر باشد حرف می زدیم که یک دفعه در صحبت هایش از دوران کودکی من گفت از آن روز هایی که من را به هیئت علمدار می برد و بعد ها که بزرگتر شدم خودم به هیئت اهل بیت در کنار قلعه تاریخی کلات شهرستان تنگستان شهر اهرم می رفتم.

  خاطرات کودکی از تعزیه تنگستان ساکن محله دشتی شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان بودیم حدودا 6 یا هفت ساله بودم که پدرم از شغلش در نیروگاه اتمی بوشهر استعفا داد و محرم همان سال به شهر اهرم نقل مکان کردیم کلاس اول می رفتم و با دو دوست هم محله ای و هم کلاسی ام به زمین ایرانجوان یا به گویش تنگستانی بس ایرانجوان برای دیدن تعزیه علمدار می رفتیم یکی از دوست هایم افغانستانی بود و اهل تسنن اما بخاطر علاقه ای که به من داشت و احترام به عقایدم به همراهم می آمد و اصلا بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده ای در تنگستان که تعزیه خوان هستند+ عکس

خانواده ای در تنگستان که تعزیه خوان هستند+ عکس