مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-20اقتصادي

توسعه نیروگاهی در دولت جدید کلید خورد


توسعه نیروگاه ها یکی از مسائلی است که وزارت نیرو در دولت سیزدهم توجه جدی به آن داشته و برای افزایش ظرفیت آن گام های جدی برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناترازی برق یکی از مشکلاتی است که دولت های مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند.

شاید برای همین است که وزارت نیرو در دولت جدید توسعه نیروگاه ها را در دستور کار قرار داده است، اقدامی که به نظر می رسد در دولت گذشته به دست فراموشی سپرده شده بود و حتی اردکانیان وزیر سابق نیرو در پاسخ به این پرسش که چرا ظرفیت اسمی نیروگاه های نصب شده در هر سال با کاهش مواجه شده است، گفته بود: پرهیز از تولید برق اضافی و صرف هزینه هنگفت نباید به حساب کاهش ظرفیت نیروگاهی تلقی شود بلکه افزایش ظرفیت نیروگاهی سابق که صرفاً برای عبور از پیک مصرف انجام می شد باید محل سوال و تردید قرار گیرد.

این در حالیست که وزارت نیرو در دولت جدید توجه ویژه ای به توسعه نیروگاهی داشته است و به گفته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سال گذشته ورود 7 هزار مگاوات برق جدید به شبکه برق سراسری بود که خوشبختانه این گام طی و 7 هزار 49 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شد.

که از این میزان 268 مگاوات برق مربوط به نیروگاه های تجدید پذیر و 6 هزار و 781 مگاوات برق مربوط به نیروگاه های حرارتی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نیروگاهی در دولت جدید کلید خورد

توسعه نیروگاهی در دولت جدید کلید خورد