مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-10سياسي

عملیات آبخیزداری در 680 هکتار اراضی سمنان اجرایی می شود


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 680 هزار هکتار از حوزه های آبخیزداری استان اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد راستین صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه تفاهم نامه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 680 هزار هکتار از حوزه های آبخیزداری استان منعقد شد، تاکید کرد: این طرح دو مرحله است و در مرحله دوم برای 700 هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان تحت مطالعات تفضیلی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه بین منابع طبیعی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است افزود: اجرای 800 هزار متر مکعب عملیات تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفت که در صورت داشتن نزولات آسمانی پتانسیل ذخیره دو میلیون و چهار هزار متر مکعب روان آب را خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تنها راه برون رفت از خشکسالی و مقابله با چالش های آن اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه های آبخیز استان است.

راستین همچنین مدیریت و کاهش خسارات سیلاب را در زمره مزیت های طرح های آبخوان داری دانست و گفت: آبخیزداری ارمغان تولید امن آب، کاهش فرسایش خاک حاصل خیز، مدیریت سیلاب و در نهایت حفظ آب و خاک برای نسل های آینده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات آبخیزداری در 680 هکتار اراضی سمنان اجرایی می شود

عملیات آبخیزداری در 680 هکتار اراضی سمنان اجرایی می شود