مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-22اقتصادي

رشد 74 درصدی تولید گندم در مازندران


حسن عنایتی کلیجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه امسال 10 میلیون تن گندم در کشور خریداری شد و به مرز خوداتکایی دست پیدا کردیم و در این راستا به دنبال پایداری تولید هستیم، گفت: کشاورزی از بخش های مهم و پیشران اقتصادی استان است که هم در تولید و هم در اشتغال نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال 8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد که 400 هزار تن بیشتر از ابتدای دولت سیزدهم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: محصولات مازندران قابل رقابت با سایر کشورها است و در توسعه صادرات و ارزآوری نقش مهمی دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: امسال تولید گندم در مازندران 74 درصد نسبت به ابتدای دولت سیزدهم رشد داشت و از 67 هزار تن به 118 هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه الگوی کشت محصولات کشاورزی برای اولین بار در مازندران در دولت سیزدهم در سطح 505 هزار هکتار ابلاغ و در کشت پاییزه و بهاره به اجرا گذاشته شد، ادامه داد: کشت سویا، پنبه و کنجد به عنوان کشت های جایگزین در استان در راستای برنامه الگوی کشت می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی از 4 درصد به 47 درصد و به 270 هزار هکتار رسید، اضافه کرد: 27 هزار هکتار سند دار کردن اراضی کشاورزی را داشتیم که این اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 74 درصدی تولید گندم در مازندران

رشد 74 درصدی تولید گندم در مازندران