مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 00:552023-08-15بين الملل

جزییاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس


از آنجایی که حداقل 6 ماه ناوگروه باتان در خلیج فارس حضور خواهد داشت، برخورد نیروی دریایی سپاه یا ارتش با این ناوگروه برسر توقیف نفتکش ها محتمل خواهد بود.

- از آنجایی که حداقل 6 ماه ناوگروه باتان در خلیج فارس حضور خواهد داشت، برخورد نیروی دریایی سپاه یا ارتش با این ناوگروه برسر توقیف نفتکش ها محتمل خواهد بود.

پارتیزان نوشت: مدتی پیش آمریکا اعلام کرد در پی توقیف شناورهای تجاری توسط ایران حضور نیروهای خود در خلیج فارس را افزایش خواهد داد.

در این جهت، آمریکا ناوگروه آماده آبی خاکی باتان را روانه خلیج فارس کرده است، این ناوگروه متشکل از ناو بالگردبر USS Bataan(LHD-5) از کلاس وسپ و ناو پشتیبانی عملیات آبی خاکی USS Carter Hall(LSD-50) از کلاس هارپز فری است.

ناوگروه باتان در کنار خدمه خود، حامل 100 نفر از نیروهای واکنش سریع از واحد 26 تفنگداران دریایی می باشد که به تازگی آموزش های خود را تمام کرده اند و اولین تجربه حضور آنها در خلیج فارس می باشد.

اگر توجه کنید، روی نقشه PATFORSWA FRC دیده می شود، این مربوط به یگان گشت دریایی واکنش سریع گارد ساحلی آمریکا است که در سال 2002 در پی اشغال عراق، جهت پشتیبانی از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر شد و بعد از پایان اشغال عراق، آمریکا پایگاه این نیرو را به بهانه حفاظت از آب راه خلیج فارس دائمی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

جزییاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس