مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-22بين الملل

دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با همتای فلسطینی


رییس سنا و وزیر امور خارجه ازبکستان به طور جداگانه با وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین که برای یک سفر دولتی وارد «تاشکند »شده دیدار و درمورد توسعه روابط گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، تانزیلا ناربایوا رییس مجلس سنا ازبکستان با ریاض المالکی وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین که برای یک سفر دولتی وارد تاشکند شده است، دیدار کرد.

در این دیدار طرفین بر ادامه سنت حمایت از ابتکارات متقابل و توسعه مداوم بیشتر همکاری ها در چارچوب ساختارهای پارلمانی بین المللی مانند اتحادیه بین پارلمانی، پارلمان عرب و تعدادی دیگر از سازمان های بین المللی توافق کردند.

علاوه بر این، موضوعات روابط چند جانبه دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه و توسعه روابط بین پارلمانی را مورد توجه قرار دادند.

ناربایوا پیشنهاد تقویت پتانسیل روابط فلسطین و ازبکستان از طریق سازماندهی دیدارهای متقابل در سطوح مختلف و تبادل تجربیات را داد.

از این رو، توجه بر ایجاد گفت وگوی سازنده بین پارلمان های دو کشور و توسعه روابط نزدیک بین پارلمانی شد.

همچنین تبادل نظر در مورد ایجاد گفت وگو بین کمیته های مربوطه در زمینه های مورد علاقه، تشکیل گروه های دوستی که یکی از سازوکارهای مهم روابط بین پارلمانی است، صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با همتای فلسطینی

دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با همتای فلسطینی