مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-05پزشكي

بررسی سلامت مسافران ورودی در مرز دوغارون


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بررسی سلامت مسافران ورودی در مرزهای خراسان رضوی و جلوگیری از ورود افراد بیمار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، ناصر امینی اظهار کرد: در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون، سلامت مسافران ورودی به صورت شبانه روزی بررسی و از ورود کسانی که دارای علائم بیماری واگیر هستند، جلوگیری می شود.

وی افزود: اقدام ها در مرز شامل تب سنجی، بررسی کارت واکسن کرونا و در صورت نبود سابقه، با داشتن تست کرونای منفی اجازه ورود داده می شود.

ناصر امینی با اشاره به احتمال شیوع بیماری های اسهالی و مسمومیت های قابل انتقال از آب و غذا به دلیل گرمای هوا و کمبود آب، بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از آب آشامیدنی سالم تأکید کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری انگلی مالاریا در در کشورهای همسایه به ویژه پاکستان، وجود این بیماری در مرزهای کشور مورد رصد قرار می گیرد.

وی در خصوص آمار شناسایی مالاریای وارده به کشور در دو سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 8 مورد و امسال 21مورد مالاریای مثبت با علائم تب و لرز در استان شناسایی شد و مبتلایان تحت درمان قرار گرفتند که تمامی این افراد سابقه مسافرت به استان های مرزی درگیر بیماری را داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سلامت مسافران ورودی در مرز دوغارون

بررسی سلامت مسافران ورودی در مرز دوغارون