مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:002023-08-13اقتصادي

بهره برداری از سدنرماب به بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


برای تکمیل و بهره برداری کامل از سدنرماب به بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

-   * دولت سیزدهم در طول دو سال به اندازه ده سال گذشته برای تکمیل سد اعتبار تامین کرد وی گفت: از ابتدای سال 90 تا ابتدای سال 1400 در این ده سال حدود یکهزارو 700 میلیارد تومان هزینه شده و در سال 1400 و 1401 مبلغ هزارمیلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار شد که این نشان دهنده عزم جدی دولت سیزدهم برای بهره برداری و تکمیل این پروژه بزرگ است.

ضیایی خاطرنشان کرد: تاکنون سازه های سد و بدنه سد احداث شده، دستگاه ها و دریچه ها و داخل تونل انجام شده و روشنایی آن هم ظرف دو تا سه ماه آینده انجام می شود.

وی افزود: در این پروژه می بایست پنج روستا شامل جنگلده بالا، جنگلده پایین، باقرآباد، پس پشته و محمدزمان خان باید جابجا شوند که خوشبختانه در سال 96 روستای جنگلده پایین که در بدنه سد قرار داشت و بسیار خطرناک بود جابجا شد و این جابجایی سبب شد تا سیل 96 و 97 مشکلی برای اهالی این روستا پیش نیاید.

* مهم ترین فرآیند تکمیل سد، جابجایی روستاهای حوالی سد است مدیرطرح سدنرماب ابراز کرد: جابجایی روستای جنگلده بالا از سال 99 با همکاری بنیاد مسکن آغاز شده و تاکنون 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا انتهای امسال این واحدهای مسکونی آماده و تمامی اهالی این روستا جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سدنرماب به بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بهره برداری از سدنرماب به بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد