مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-12اقتصادي

کاهش وابستگی 3 میلیارد دلاری با ورود شرکت های دانش بنیان به کشاورزی


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: 20 قرارداد تجاری سازی فناوری کشاورزی منعقد می شود که باعث کاهش وابستگی 3 میلیارد دلاری به واردات نهاده های فناوری کشاورزی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا صالحی در نشست خبری از برگزاری دومین رویداد فناوری های نوین کشاورزی در 25 مرداد در محل نمایشگاه بین المللی خبر داد و گفت: در این رویداد با شرکت های دانش بنیان برای تجاری سازی فناوری ها، مطالعات و تحقیقات کشاورزی قرارداد منعقد خواهد شد.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چند قرارداد و در چه زمینه هایی منعقد خواهد شد گفت: تعداد 15 تا 20 قرارداد با شرکت های دانش بنیان در حوزه های تولید بذور، سالم سازی گیاهان باغی، تولید کودهای زیستی، استارتر صنایع لبنی، تولید محصولات پروبیوتیک و کیت های تشخیص خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالانه 3 میلیارد دلار واردات در حوزه های عمدتا بذر محصولات سبزی و صیفی، دانه های روغنی، گیاهان قندی، کودهای شیمیایی، استارترها و پروبیوتیک ها انجام می شود گفت: انجام قرارداد تجاری سازی با این شرکت ها به کاهش قابل توجه میزان واردات کمک خواهد کرد.

صالحی افزود: سالانه فقط در حوزه افزودنی های صنایع غذایی 500 میلیون دلار واردات داریم که جاری سازی یافته های تحقیقات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وابستگی 3 میلیارد دلاری با ورود شرکت های دانش بنیان به کشاورزی

کاهش وابستگی 3 میلیارد دلاری با ورود شرکت های دانش بنیان به کشاورزی